Logo Logo
  • 06 - 295 63 296
  • rien@more2market.nl
  • Home
  • Artikelen
  • Klantcases
  • Services
  • Wie is M2M
  • Contact
09 juni 2022

Horeca gaat naar 10% groei t.o.v. 2019

De uitkomst geeft +9,8% voor totaal horeca ten opzichte van 2019 en +45% ten opzichte van 2021. In deze berekeningen wordt de definitie horeca van het CBS gehanteerd, dus incl. fastservice en leisure (en dus ook de hele omzet thuisbezorging).

Lees meer
03 april 2022

Online boodschappen naar 10% inkoopwaarde Foodservice

Binnen Foodretail maakt het online boodschappen doen inmiddels zo’n 7% uit. Hiervan gaat in 2021 een 12% naar Foodservice en deze 12% is dus een 10% van de inkoopwaarde van Foodservice.

Lees meer
08 maart 2022

Thuisbezorging de stabiele factor in Out-of-Home

De groei van thuisbezorging is niet te stuiten. Naar een aandeel van 1 op de 10 van alle maaltijden thuis.

Lees meer
02 maart 2022

Omzet 2022 Horeca weer op of boven niveau 2019

2022 komt op het niveau van 2019. Hierin zijn de consequenties van de oorlog in Oekraïne niet meegenomen, en wel alles wat nu mag met Corona, waarbij ook de festivals van de zomer weer volledig in beeld komen.

Lees meer
01 december 2021

3e kwartaal 2021 slechts kleine pleister voor Horeca over heel 2021

Naar aanleiding van de horecacijfers t/m het 3e kwartaal 2021 van het CBS de plussen en minnen berekend wat het voor het hele jaar 2021 zou kunnen betekenen.

Lees meer
14 februari 2021

Corona effect o.b.v. Out-of-Home shopper monitor

Bij Corona voorspellingen blijkt de Out-of-Home shopper monitor goede middenweg tussen FSIN en Rabobank.

Lees meer
23 december 2020

Aandeel thuisbezorging in maaltijd thuis neemt toe

Bron: Foto door Khaled Hossain: https://www.pexels.com/nl-nl/foto/foto-van-motorfietsen-geparkeerd-in-de-buurt-van-fastfoodrestaurants-3028127/ Thuisbezorging neemt in Corona de rol over van afhalen in de avondmaaltijd thuis.

Lees meer
02 november 2020

Tot wel 400 miljoen van horeca naar de supermarkt tijdens de kerst

Want ongeveer 10% van de omzet van buitenshuis wordt gerealiseerd in de decembermaand, waarvan 55% in de horeca. Een 30% tot 40% (gemiddeld 35%) van deze omzet kan worden toegewezen aan inkoop eten en drinken.

Lees meer
15 september 2020

#Horeca bezoeken in juli/augustus op niveau voorgaande jaren

Één zwaluw maakt nog geen zomer, maar lichtpuntjes zijn er wel. Door de vakanties in eigen land en goed terrasweer weten veel mensen de horeca weer te vinden (incl. de groep ouder dan 50 jaar).

Lees meer
10 juli 2020

Waarom het toerisme in 2020 uit de stad naar de regio verschuift

Op jaarbasis waren er in 2019 een 120 mln. overnachtingen door een 44 mln. gasten met een gezonde stijging van ruim boven de 5% per jaar. Een van de drijvende krachten achter de groei van horeca en foodservice.

Lees meer
01 januari 2020

65-plussers dé interessante groeimarkt voor Out-of-Home

Dit is lijn met wat Peter Hein van Mulligen van het CBS aangaf tijdens het FSIN-congres op de Horecava van dinsdag 14 januari. Waar hij Japan als voorland geeft voor de vergrijzende Europese bevolking.

Lees meer
09 oktober 2019

Drivers Foodservice groei – presentatie op Gastvrij Rotterdam

Basis is het grootste Out-of-Home onderzoek in Nederland (en België) van More2Market en @Foodclicks. Het continu onderzoek loopt sinds 2016/2017 met een steekproef van 10.000 personen per jaar.

Lees meer

Berichten paginering

Vorige 1 2 3 Volgende
Logo
  • 06 - 295 63 296
  • rien@more2market.nl
  • KvK 17225713
  • BTW NL001480759B72
  • Bank NL74RABO0126366055
Top artikelen
  • TheMarketCube, De ultieme marktweergave tool voor Foodservice
  • Berekenen markt en aandeel o.b.v. groothandelsdata
  • Welke foodservice informatie is beschikbaar in Nederland?
  • Klantenlijst More2Market t/m juni 2024
  • Cafetaria-omzetgroei tot en met mei op +1,7%
  • Met tabak red je het wel tot je pensioen
Volg mij
  • Disclaimer
  • Privacy