20 juni 2016

Evaluatie Shared Dining Concept Remia

Achtergrond

Zowel voor het retail kanaal als voor het Foodservice kanaal heeft Remia 6 nieuwe smaken voor mayonaises: actueel en trendy, lemon/pepper, rosemary/seasalt, sesame/soy, garlic/sriracha, black truffel, classic recipe.

Het gaat er vooral om, om in te spelen op de trend van shared dining. Steeds vaker komt er een gerecht op tafel in het restaurant of eetcafé om even makkelijk met elkaar te delen, tot zelfs hele maaltijden of gerechten die samen worden gedeeld.

Samen met Geor Schuurman is de vraagstelling en de wijze van onderzoek ingevuld.

​Aanpak

2 groepsgesprekken met relevante geselecteerde ondernemers binnen de samen met Remia bepaalde doelgroep. Op locatie bij één van de ondernemers is de groepsdiscussie gehouden waar de klant direct mee kon luisteren en kijken.

Bevindingen

De match tussen doelgroep en propositie vormde zeker een uitdaging. Omdat authentiek en zelfgemaakt ogenschijnlijk zwaar leken te wegen.

Voor verdere vragen, opmerkingen en aanvullingen graag reacties naar Rien de Koning.