13 november 2015

Key Account Support Petrol Vrumona

Vraagstelling

  • Is er ruimte voor een “better for you” assortiment?
  • Binnen het bestaande schap of als standalone presentatie?
  • Met welke producten, en met welke rol voor de Vrumona producten?

Aanpak

  • Onderscheid naar 3 doelgroepen: Man > 35 jr, vrouw en man jonger dan 35 jaar
  • Merk op ligging vergeleken met de Nationale Benchmark op ligging
  • Bezoek- en koopgedrag, reden van bezoek, en het mandje

Resultaat

Zodat je naar de key accounts kunt beargumenteren dat gezonde dranken in de keuzeset van de shopper steeds belangrijker worden.

Uit onderstaande overzicht blijkt dat hoewel het aantal producten per transactie daalt, dat het aandeel van gezonde dranken hierbinnen duidelijk stijgt. Vooral bij de niet-snelweg stations van 16% naar 21%, terwijl bij de snelweg het % daalt maar ruim boven de 40% blijft.

Voor verdere vragen, opmerkingen en aanvullingen graag reacties naar Rien de Koning.